BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 12, 2010

terlampau.

hari ini saya cuti bekerja. 


kenapa cuti? 


sesaja cuti sesuka hati. haaa kau jangan jeles nyah :P TAKDE MAKNANYE !! banyak lah kau punya sesaja cuti sesuka hati rai oooiii. saya mintak cuti dari pihak kolej lalu diluluskan. potong cuti tahunan nih. tak kesah pon sebab cuti saya banyak lagi. kalau kumpul lagi 4 tahun cuti tu, saya boleh berbulan madu dengan puas. mana nak pegi? DUBAI?? sempat sangat !! :)


sebenarnya saya pegi amek amir *adik kesayangan ke-4* balik bercuti akhir tahun. amir bersekolah kat SMS Kota Tinggi. disebabkan amir nak bawak balik banyak barang terutama buku-buku untuk ulangkaji SPM tahun depan, maka saya pon dengan rela hati pegi menjemput beliau. tempoh perjalanan mengambil lebih kurang 3 jam. jauh jauh. saya ditemani angah hari ini. semoga kami selamat pegi dan balik. amin~


kebiasaannya, ayah yang rajin jemput adik-adik balik bercuti sekolah. dulu, ayah amek iwan kat muar, amek angah kat melaka, ayah tak pernah amek saya sebab saya belajar kat pulau pinang. heh. ayah jugak rajin teman anak-anak pegi interview. saya interview kat KL, ayah teman. saya interview kat JB, ayah teman. saya interview kat KPTMBP pon ayah teman. suka tak kau? saya rasa bersemangat dan bersungguh-sungguh sangat bila ayah ada bersama saya.SUKA SUKA !!


sekarang, semua tu takde lagi. saya pulak yang gantikan tempat ayah. saya amek adik-adik kat asrama, saya akan masuk hall iwan masa dia konvo kat UTP nanti, saya yang akan hantar adik saya daftar belajar, saya akan teman adik-adik pegi interview dan macam-macam lagi tugas yang selama ini ayah lakukan. TERBEBAN? tidak sama sekali. tak pernah rasa pon semua ni menyusahkan malah saya gembira kerana saya tahu ayah juga seronok melakukan perkara sebegini.


hari ke-16 sudah. 





ayah, along rindu ayah.


5 tukang tilik:

azali said...

pergorbanan yg sungguh besar bagi anak sulung ni...smoga bjya menghadapi dugaan hidup ini..allah sentiasa akan mnguji umatnya..kena redha menghadapi smuanya..

H.A.K.E.E.M said...

kalo awk rase nak ditemankan, saya rela menemani...hehe~

RAIFANA ABDULLAH said...

azali = terima kasih :)

bb = dtg ah bp. eh?

kaseh sarah said...

miss takziah ye sye ucapkan..
bnykkn sbar ye..=)

Zuraidin said...

sabar la miss rai dugaan tu, terkejut gak masa tu, sori ,kenduri pun tak dapat pegi , takde kat bp