BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 22, 2010

hard times!

teringatkan tragedi one of my ofismates yang terlibat dalam kemalangan pagi tadi, aku tergerak nak post sesuatu tentang pengalaman aku jugak.tadi aku baru je lepas amek atin *adik bongsu kesayangan* kat sekolah dan anta dia balik umah.dah dua hari aku kene anta dan amek dia dari sekolah.sebelom ni dia naik van.tapi pakcik yang bawak van tu dah kembali kepada pencipta-Nya disebabkan serangan jantung.semoga rohnya dicucuri rahmat.amin~~~AL-FATIHAH.


on my way tuh, ade 1 traffic-light tak berfungsi!tak suke sangat bile hal camni berlaku.aku ni dah la penakut.tak reti nak menyelit.tetapi dalam keterpaksaan tu, aku redah jugak.at the same time, aku mengharapkan pemandu lain memberi ruang kepada aku.puas aku angkat tangan dalam kete konon-konon bagitau "LET ME PASS-BY PLEASE!" tapi ade 1 kete mewah ni tak paham agaknye.the driver just ignoring my car and cross my way.ah sikit lagi mau hentam muncung kete aku.kau giler eh!


sape harus dipersalahkan jika traffic-light tak berfungsi?selalunye bape lame dorang nak nyalakan semula traffic-light tuh?penat kot memikirkan jalan lain untuk dilalui supaya sampai ke destinasi yang same tapi jarak perjalanan yang agak jauh.huh!selain susah untuk melepaskan diri dalam keadaan huru-hara tu, ia juga boleh menyebabkan kesesakan lalu lintas.umah aku ke ofis selalunye takes about 10minutes.tadi nak balik semula ofis nak dekat 20minutes.buang masa wok!


penah gak terfikir nak naik sampan-jetski-banana-boat-bagai untuk g keje.TAPIII kalau dah camni la jadinye, mati akal.toink toink.bile nak sampai ofis?!!??!tak jadi lah!



huiyooo tak sanggup nak hadapi situasi camni.the sky looks clear.nak mintak boyfren belikan jet peribadi.yeay!



kesimpulannya, we are not the only one who uses the road.think about other people too.kite bukan saja mampu bahayakan nyawa orang lain, malah kene ganti-rugi kete mereka.nak ketuk-cat-tukar itu ini lagi.ka-ching $$$ so beware MALAYSIAN!ANDA HARUS BIJAK DI JALANRAYA!


1 tukang tilik:

Najoe said...

argh!!
penuh sesak!!